Roman Sterly

Roman Sterly

majitel firmy SportCentral

Roman Sterly začal podnikat již během studia na ekonomické fakultě. A dařilo se mu. Vyhrál celou řadu soutěží pro začínající podnikatele nejen u nás, ale i v zahraničí.

Firma SportCentral, kterou tehdy založil, úspěšně funguje dodnes a k ní přibyla celá řada dalších a neméně úspěšných projektů.

Čas strávený na univerzitě pro vás nebyla jen bezstarostná studentská léta, ale také mnoho práce a pracovních úspěchů. Jak na tuto dobu zpětně vzpomínáte?

Rád. Vybavuji si spoustu skvělých kamarádů a mnoho výborných učitelů. Díky tomu, že jsem od prvního ročníku pracoval a ve čtvrtém si založil firmu, jsem byl v jednom kole, takže jsem si studium musel o jeden rok prodloužit.

Na světovém finále soutěže Global Managment Challenge jste se svými spolužáky obsadili třetí místo. To musela být úžasná motivace do další práce.

Global Managment Challenge je největší soutěž na světě ve strategickém řízení firem. Už zúčastnit se jí byla neocenitelná zkušenost. V České republice jsme jí vyhráli a na celosvětovém finále v Macau jsme se dostali na třetí místo. Díky tomuto úspěchu a díky znalostem, které jsme účastí v ní získali, jsem vytvořil svůj první podnikatelský projekt, portál GMCHelper, obchod digitálních znalostí. Funguje úspěšně dodnes a využívají jej lidé z pětadvaceti zemí světa.

A ve čtvrtém ročníku jste založil svoji firmu SportCentral.

S kamarády jsme řešili, že bychom chtěli začít společně podnikat a měli jsem asi dvacet různých nápadů. Nakonec z nich jako nejlepší vykrystalizoval portál pro rekreační sportovce.

Co vlastně SportCental je?

Je to internetový portál, jehož hlavní výhodu je, nakolik je komplexní. Najdete zde největší přehled sportovišť v republice. Můžete si jeho prostřednictvím najít nejen kam, ale i s kým si půjdete zacvičit. Měsíčně jej navštíví kolem sta tisíc lidí a zaměstnává čtyři lidi včetně mě.

S firmou SportCentral jste se zúčastnil celé řady soutěží a velmi úspěšně. Co vám účast v nich dala?

Upřímně, byl to pro mě způsob, jak za minimální časové náklady získat maximální výhodu. Skvělá reklama a de facto zadarmo, dostal jsem na nich přínosnou zpětnou vazbu, cenné kontakty a nezastírám že příjemné byly i hodnotné výhry, které v začátcích podnikání pomáhají. Jedna z prvních soutěží, do které jsem se přihlásil byla Internet Effectiveness Award, kde jsem prezentoval e-shop GMCHelper a zde jsem vyhrál studentskou kategorii. Se SportCentralem jsem pak vyhrál soutěž T-Mobil Rozjezdy roku nejen v Plzeňském kraji, ale i v republice a vyhrál jsem i startupovou soutěž v San Franciscu.

Úspěchy v startupových soutěžích vás pak přivedly na nápad založit svůj třetí projekt, StartupHelp.cz?

Ano. Mnoho lidí se zajímalo o mé zkušenosti a tak jsem vytvořil tento portál, který nabízí konzultace pro začínající podnikatele. Většinou to jsou to studenti, kteří mají nápad a potřebují poradit jak jej zrealizovat.

I přes své úspěšné podnikání pracujete ještě jako marketingový manažer.

A nichž bych něco hledal, přišla nabídka z firmy BlaBlaCar, která podniká ve spolujízdě, abych pro ně pracoval na pozici marketingového manažera pro Českou republiku a Slovensko. Poté jsem přešel do německé společnosti Flixbus, kde nyní pracuji jako sales a marketing manažer. Pro mě byly tyto obě pozice výzva, jak se naučit něco nového, získat cenné znalosti a mnoho dalších zkušeností. A s mým podnikáním se i výborně doplňují.

Co byste poradil lidem, kteří zvažují, zda začít podnikat?

Podle mě nebát se a zkusit to! Zásadní je vůbec začít! Mnoho lidí má nápad, který nosí v hlavě třeba i celý život, a nemá odvahu se do něj pustit. To je velká škoda.